(UA) Будьте готові до будь-якого сценарію. 5 бізнес-уроків, щоб цей рік був успішніше, ніж попередній

20 Jan

Sorry, this entry is only available in Ukrainian and Russian.

(UA) Бізнес повинен бути готовий до будь-якого сценарію і все одно розвиватися

У дистриб’юторському бізнесі докарантінного періоду потрібно було працювати швидко. Під час пандеономікі – ще швидше. Наша відповідальність перед споживачами – це своєчасні поставки товару в 45 тис. торгових точок по всій Україні.

Віддалений формат роботи стимулював діджіталізувати все що можна. Це зручно технологічно і цей перехід ми заклали в основу нашої бізнес-стратегії. Просто коронавірус надав швидкості цього процесу. До речі, про швидкість і мобільніть. Ми все ж купили 40 нових комерційних автомобілів, тому що це було закладено у нас в програмі і ми не могли не розвиватися.

Пандемія – це тест для компанії на турботу про співробітників

Як друг пізнається в біді, так і компанія – в складних обставинах. Співробітники відразу відчувають, як роботодавець до них відноситься. Чи справді люди – головний капітал компанії, або ці слова нічого не варті.

Ми хотіли показати людям, що компанія поруч, вона піклується про них. Тому розширили страхове покриття для співробітників (у нас їх 2,3 тис.) І включили в нього пакет COVID-19. Також забезпечили усіма засобами індивідуального захисту наші торгові команди.

Робота з партнерами – це робота надовго 

Наші бізнес-партнери – це світові лідери тютюнової індустрії. Ми виконали всі зобов’язання, які брали на 2020 рік за обсягами контрактів і покриттю каналів збуту. Можливо, хтось інший на нашому місці захотів би скористатися моментом і попросити якихось преференцій. І, ймовірно, на це навіть б погодилися. Але, як і будь-яка криза, цей теж пройде, а яким вас запам’ятають партнери? Компанією, яка виконала свої зобов’язання, незважаючи ні на що, або тієї, яка відразу ж почала шукати причини в зовнішніх чинниках?

Як би бізнесу не було важко, є ті, кому ще важче

Насправді, про це раджу пам’ятати завжди. Так, основне завдання будь-якого великого і системного бізнесу – створювати довгострокову акціонерну вартість і приносити прибуток. Але важливо й покращувати середовище навколо себе, допомагати тим, кому потрібна допомога.

У минулому році на передовій боротьби з коронавірусом виявилися наші лікарі. Не буду судити, наскільки медична система виявилася підготовленою ​​до цього. Але ми зрозуміли, що є потреба, і зробили свій внесок: в 38 лікарень по всій Україні оперативно (ми ж національна дистриб’юторська компанія) передали понад 100 тис. наборів масок і рукавичок і майже 2,5 тис. «Наборів лікарів» (маска FPP3 , бахіли, окуляри). А вже в цей рік увійшли до проекту системної підтримки шести будинків для людей похилого віку, в яких знаходяться більше 600 людей у ​​віці до 102 років.

Майбутнє невизначено. І це нормально

Чарльз Дарвін, на мій погляд, міг би успішно викладати курс в програмі МВА. Його слова про те, що виживає не найсильніший і не найрозумніший, а той, хто швидше за інших адаптується до змін, – це про бізнес. Навіть більше, це про український бізнес.

Для нас турбулентна середовище стало більш звичним, ніж штиль і безвітря. Звичайно, хочеться працювати в умовах, коли можеш з великою часткою ймовірності планувати KPI і досягати їх до кінця року. Але життя в нинішніх умовах – це постійний виклик. Не потрібно переживати про те, що ви не знаєте, яким буде курс долара або фіскальна політика. Є тільки один рецепт – потрібно продовжувати методично працювати. Що ми і робимо.

Тарас Корніяченко СЕО «ТЕДІС Україна»