(UA) Працюємо попри виклики
(UA) Відтак 30-річчя Незалежності Україна зустріла з рекордною за всю історію часткою нелегальної тютюнової продукції, яка досягла більше 18%. Паралельно з цим, за даними асоціації «Укртютюн» легальне виробництво сигарет у 2021 році скоротилось на 12%.
Якщо простежити хронологію, то ще п’ять років тому частка нелегальної торгівлі складала лише 1%. Легальні дистриб’ютори, зокрема і «ТЕДІС Україна», інвестували в розвиток логістичних потужностей, створювали нові робочі місця, відкриваючи філії в регіонах, наповнювали центральний і місцевий бюджети.
Але щорічне підвищення акцизної ставки, яке мало теоретично збільшити доходну частину кошторису країни, дало неочікуваний ефект: якщо з 2015 до 2021 роки реальна ставка на тютюнові вироби зросла на 118%, то реальні надходження до бюджету — лише на 23%.
Підсумок: внутрішня торгівля підробленою тютюновою продукцією вибухово зросла за п’ять років у вісімнадцять разів! Тож не дивно, що з такими показниками Україна входить до ТОП-3 постачальників нелегальних цигарок до ЄС. Ми зі свого боку разом з міжнародними виробниками проводимо роз’яснювальні акції в точках реалізації тютюнової продукції, закликаючи продавців не реалізовувати, а покупців — не купувати нелегальні цигарки.
Поточна ситуація не могла не відобразитися на нашій бізнес-стратегії. З одного боку покупець своїм гаманцем «голосує» за нелегальний, але більш доступний за ціною товар (буде слушно нагадати, що в собівартості однієї пачки цигарок податки і акцизи сумарно складають 80%). З іншого — щорічне падіння тютюнового ринку у фізичному вимірі. І попри це ми системно працюємо над тим, щоб прибутковість компанії покращувалась, як і наш соціальний вклад. Шлях до цього — інвестиції в основний капітал.
По-перше, ми скеровуємо кошти в розвиток власної логістичної інфраструктури, оновлюємо автомобільний парк, який складається з 400 одиниць комерційної техніки. А в цьому році інтегрували GPS-моніторинг до складу транспортних підрозділів в 32 регіональній філії.
По-друге, максимально діджиталізуємо бізнес-процеси. За останні півроку відбувся запуск пілотних проектів із CRM та SalesWorks (програма для автоматизації бізнес-процесів у сфері торгівлі). Також ведеться розробка В2В-порталу для взаємодії з контрагентами. Застосовувати сучасні інструменти роботи з роздрібною торгівлею — це пріоритетний для нас напрямок, бо наші клієнти такий самий важливий актив, як і співробітники.
По-третє, ми активно формуємо дистрибуційний портфель. Для цього створили окремий напрям в структурі компанії — департамент з розвитку нових продуктів. Вже працюємо з низкою продуктів широкого вжитку. Зокрема, це засоби для розпалювання вогню, елементи живлення, особисті засоби гігієни тощо.
Є ідеї і щодо інших продуктів: наразі заходимо в «пілоти», відслідковуємо зворотний зв’язок від клієнтів. В умовах коронакризи ми дистрибутуємо щоденно потрібний товар — антибактеріальні серветки, які доставляємо до найвіддаленіших куточків України. А в рамках нашого соціального проєкту з підтримки державних будинків для літніх людей «Творімо добро», який відповідає трьом цілям сталого розвитку Глобального Договору ООН, ми в цьому році передали в сім областей санітарно-гігієнічні та «антиковідні» набори і плануємо розширювати таку допомогу у 2022 році.
Джерело – “НВ”