Підтримка співробітників на віддаленому режимі в умовах карантину
Як режим карантину змінив роботу в компанії ТЕДІС Україна. Ірина Івасюк для Delo.ua
Ситуація, в якій ми всі опинилися, не могла не вплинути на нашу компанію. Компанія TEDIS Ukraine здійснює дистрибуцію по всій території України і налічує близько 2 500 співробітників. В умовах оголошеної пандемії і карантину неможливо залишатися стороннім спостерігачем.
Для нашої компанії її співробітники є найбільшою цінністю, саме вони уособлюють її рушійну силу. Звичайно, для збереження здоров’я співробітників і наших партнерів нам довелося переформатувати і нашу діяльність.
Ми створили робочий комітет в TEDIS Ukraine, до складу якого увійшло керівництво компанії, основним його завданням стала розробка і впровадження превентивних дій, покликаних унеможливлювати зараження вірусом, а також забезпечення ефективного ведення бізнесу під час пандемії. Був розроблений план дій по збереженню і захисту існуючих ресурсів, залучення додаткових ресурсів, і докладний перелік дій для забезпечення безперебійної роботи структурних підрозділів на всій території України.
Серед термінових рішень і негайних впроваджень були, наприклад, такі:
✅ перехід співробітників, не задіяних в безпосередньому контакті з партнерами на віддалену роботу;
✅ для співробітників, які безпосередньо взаємодіють з нашими партнерами організований трансфер до місця роботи;
✅ організовано забезпечення співробітників засобами особистого захисту (антисептичні засоби, гумові рукавички, захисні маски;
✅для попередження захворювань були закуплені кварцові лампи і безконтактні термометри, проведена дезінфекція в приміщеннях;
✅ розроблений план дій на випадок, якщо хтось із співробітників інфікується.
На початку карантину ми провели для всіх співробітників компанії online лекцію з сесією питання-відповіді з провідним експертом про коронавіруси, про правду і міфах, про те, як уберегти себе і свою сім’ю. Постійно здійснюємо комунікації, робимо щотижневі розсилки про заходи забезпечення безпеки від COVID-19, корисні Лайфхак в період пандемії.
Ми щодня контролюємо самопочуття працівників, які, у зв’язку зі специфікою роботи, не можуть бути переведені на режим віддаленої роботи. У нас проводять додаткове прибирання всіх приміщень, періодичне кварцування, закуплені дезінфікуючі килимки, обладнання для знезараження повітря – іонізатори, зволожувачі, рециркулятор. Ми забезпечили співробітників регіональних структурних підрозділів персональними засобами захисту: антисептиками, масками, рукавичками. Особливо вразлива категорія водії та експедитори, торгові представники – для них ми додатково надаємо захисні костюми, респіратори класу FFP3, захисні окуляри. Компанія забезпечує транспортування працівників.
Ініціатив багато, і для впровадження в масштабній кампанії вони вимагають високого рівня організації та ресурсів. Однією з пільг, яка надається нашим працівникам – це добровільне медичне страхування, свідчить про те, що компанія не тільки зараз, а постійно піклується про здоров’я свого персоналу.
Також для нас дуже важливим є забезпечення безперервного процесу комунікації. Керівники, топ-менеджмент знаходяться на постійному зв’язку з підлеглими, при цьому, крім вирішення робочих питань, також цікавляться особистим – викликами і проблемами, підбадьорюють, надають підтримку, адже ми – люди, і нам необхідно живе спілкування, емоції. Ми працюємо в корпоративному on-line комунікаторі – Microsoft Teams, це відмінна платформа не лише для проведення відеонарад, але і відмінний інструмент для згуртування команди. На систематичній основі Генеральним директором компанії Тарасом Корніяченко проводяться on-line зустрічі з усіма керівниками регіональних структурних підрозділів, на яких він відповідає на всі хвилюючі питання.
Генеральний директор особисто через відеозвернення привітав всіх працівників зі святом Пасхи і наголосив на необхідності берегти себе і своїх близьких на час пандемії, і не нехтувати правилами поведінки під час карантину. Ми отримали дуже позитивний зворотний зв’язок. Тому плануємо продовжувати практику таких комунікацій і надалі.
З метою вивчення психологічного клімату в компанії було проведено опитування, де ми цікавилися, як почувають себе співробітники, працюючи з дому, наскільки вони задоволені таким форматом, і отримали дані про емоційний стан працівників у зв’язку з обставинами карантину. В опитуванні взяло участь близько 75% працівників, які надали нам цінну зворотний зв’язок. Хоча працівники відчувають тривогу про здоров’я членів сім’ї, переважна більшість відчуває себе досить комфортно в нових умовах. Більшість респондентів дотримуються звичного режиму робочого часу і вважають, що їх продуктивність праці залишилася на тому ж рівні. Працівники відзначили, що в нових умовах можуть відпочити від скупчення людей в транспорті, мають більше часу для сім’ї. Ми чуємо цінуємо кожного і працюємо в напрямку надання більшої інформації і практичних рекомендацій про те, як піклуватися і берегти ментальне здоров’я.
Також хочу сказати про розвиток співробітників. Однією з корпоративних цінностей нашої компанії є цінність розвитку. Ми ніколи, ні за яких обставин не зупиняли і не зупиняємо процес навчання і розвитку своїх співробітників. Дуже швидко реагуємо на зміни, які відбуваються. Незважаючи на всі складнощі, які відбуваються не тільки у нас, але і у всьому світі, важливо не забувати про навчання і розвитку. Ми розуміємо, як важливо вийти з кризи іншими – сильніше, готовими до будь-яких несподіванок і можливостям. І тому ми запустили проект on-line навчання, щоб працівники могли і в цих умовах розвинути свій потенціал і реалізувати можливості. Нашими внутрішніми тренерами з навчання все тренінги, які проводилися для керівників структурних підрозділів, торгової команди в системі off-line, переведені в вебінарний формат.
Не припиняється навчання і для працівників внутрішнього кадрового резерву. Вони проходять навчання в “Центрі розвитку кар’єри” в системі дистанційного навчання. Також проводиться зовнішнє навчання і корпоративна англійська мова в on-line форматі. Систематично інформуємо співробітників про те, що у них є можливість взяти участь в онлайн семінарах та інших навчальних заходах зовнішніх провайдерів. Поповнюємо бізнес новинками нашу електронну корпоративну бібліотеку.
За допомогою електронного контенту на навчальному порталі, який ми постійно розширюємо, наші працівники мають можливість отримувати нові знання, читати різні книги, корпоративні журнали і новини і не відчувати нестачу інформації в період віддаленої роботи.
Ірина Івасюк, директор департаменту по роботі з персоналом ТЕДІС Україна